1.
DEFINICIÓ I CARACTERÍSITQUES DE
LES XARXES SOCIALS
-
Son xarxes de relacions personals,
també anomenades comunitats, que proporcionen sociabilitat, suport, informació
i un sentit de pertinença i identitat social.
-
Son grups de persones amb alguns
interessos similars, que es comuniquen a traves de projectes.
-
Existeix un cert sentit de
pertinença a un grup amb un cultura comunica: es comparteixen uns valors, unes
normes i un llenguatge en un clima de confiança.
-
Son llocs web que ofereixen
serveis i funcionalitats de comunicació diversos per mantenir en contacte els
usuaris de la xarxa.
-
Es basen en un programari especial
que integra nombroses funcions individuals: blocs, wikis, etc. En una mateixa
interfície.
-
Facebook, Twitter, MySpace, Ning,
SecondLife, Tuenti.
2.
TIPUS DE XARXES SOCIALS
-
Microblogging. Permeten enviar i publicar
missatges breus de text, així com seguir a altres usuaris. Twitter, Muugoo,
Plurk
-
Jocs. Els usuaris potencials son aquells que busquen
relacionar-se per jugar. SecondLife, Haboo
-
Geolocalització. Permet saber la posició d’un
objecte, persona,monument. Foursquare, Metaki.
-
Marcadors socials. A traves d’etiquetes
classifiquen, emmagatzemen enllaços per ser compartits. Digg, Diigo.
SEGONS CONTINGUT:
-
Frtos. Permet emmagatzemar,
ordenar buscar i compartir fotografies. Flickerfotologpanoramio
-
Musica. Escoltar musica i
classificar-la. Las FM, Groovesshark
-
Vídeos. Permet crear perfils i
llistes d’amics. Youtubevimeo
-
Documents. Trobar, publicar i
compartir textos. Scirbd
-
Presentacions noticies.
Classificar i compartir presentacions professionals. Slideshare.
-
Noticies. Veure la inforomacio que
més interessa Digg, Meneame
-
Lectura. WeRead
3.
USUARIS POTENCIALS
-
Social media selectors. Orientats a la
funcionalitat en termes de la comunicació i contacte amb el grup de referència
(40%)
-
Simple social networks. Motivats per la
dimensió lúdica i el relaciona pel que fa al seu grup social (33%)
-
Trendfollowers. L’entreteniment i la
informació d’esdeveniments i festes constitueixen el seu principal leivmotiv
(19%)
-
Social mediaaddicts. Clara intencionalitat
professional (10%)
4.
APLICACIONS EDUCATIVES DE TWITTER
I FACEBOOK
-
Twitter: Canal de noticies en
temps real per a la comunitat educativa.Establir un canal de noticies en
diferit mitjançant l’us dels widgets que permenten publicar la informació de
Twitter
-
Facebook: promoure els
esdeveniments (exàmens, activitats,...), crear les meues pròpies enquestes, fer
grups de treball privats.
Ø Studygroups. Colaborar amb els companys.
Ø Mathematical Formules. Publicar formules matemàtiques .
Ø CiteMe. Per a obtenir cites per a les teves notes amb format WorldCat.
Ø BooksiRead. Qualificar i compartir opinions sobre llibres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada