Cercar en aquest blog

diumenge, 24 de maig del 2015

TEMA 10: XARXES SOCIALS EN EDUCACIÓ. TWITTER I FACEBOOK.

1.       DEFINICIÓ I CARACTERÍSITQUES DE LES XARXES SOCIALS

-          Son xarxes de relacions personals, també anomenades comunitats, que proporcionen sociabilitat, suport, informació i un sentit de pertinença i identitat social.
-          Son grups de persones amb alguns interessos similars, que es comuniquen a traves de projectes.
-          Existeix un cert sentit de pertinença a un grup amb un cultura comunica: es comparteixen uns valors, unes normes i un llenguatge en un clima de confiança.
-          Son llocs web que ofereixen serveis i funcionalitats de comunicació diversos per mantenir en contacte els usuaris de la xarxa.
-          Es basen en un programari especial que integra nombroses funcions individuals: blocs, wikis, etc. En una mateixa interfície.
-          Facebook, Twitter, MySpace, Ning, SecondLife, Tuenti.

2.       TIPUS DE XARXES SOCIALS

-          Microblogging. Permeten enviar i publicar missatges breus de text, així com seguir a altres usuaris. Twitter, Muugoo, Plurk
-          Jocs. Els usuaris potencials son aquells que busquen relacionar-se per jugar. SecondLife, Haboo
-          Geolocalització. Permet saber la posició d’un objecte, persona,monument. Foursquare, Metaki.
-          Marcadors socials. A traves d’etiquetes classifiquen, emmagatzemen enllaços per ser compartits. Digg, Diigo.
SEGONS CONTINGUT:
-          Frtos. Permet emmagatzemar, ordenar buscar i compartir fotografies. Flickerfotologpanoramio
-          Musica. Escoltar musica i classificar-la. Las FM, Groovesshark
-          Vídeos. Permet crear perfils i llistes d’amics. Youtubevimeo
-          Documents. Trobar, publicar i compartir textos. Scirbd
-          Presentacions noticies. Classificar i compartir presentacions professionals. Slideshare.
-          Noticies. Veure la inforomacio que més interessa Digg, Meneame
-          Lectura. WeRead


3.       USUARIS POTENCIALS

-          Social media selectors. Orientats a la funcionalitat en termes de la comunicació i contacte amb el grup de referència (40%)
-          Simple social networks. Motivats per la dimensió lúdica i el relaciona pel que fa al seu grup social (33%)
-          Trendfollowers. L’entreteniment i la informació d’esdeveniments i festes constitueixen el seu principal leivmotiv (19%)
-          Social mediaaddicts. Clara intencionalitat professional (10%)


4.       APLICACIONS EDUCATIVES DE TWITTER I FACEBOOK

-          Twitter: Canal de noticies en temps real per a la comunitat educativa.Establir un canal de noticies en diferit mitjançant l’us dels widgets que permenten publicar la informació de Twitter
-          Facebook: promoure els esdeveniments (exàmens, activitats,...), crear les meues pròpies enquestes, fer grups de treball privats.

Ø  Studygroups. Colaborar amb els companys.
Ø  Mathematical Formules. Publicar formules matemàtiques .
Ø  CiteMe. Per a obtenir cites per a les teves notes amb format WorldCat.

Ø  BooksiRead. Qualificar i compartir opinions sobre llibres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada