Cercar en aquest blog

diumenge, 24 de maig del 2015

TEMA 3: DOCÈNCIA VIRTUAL. E-LEARNING I B-LEARNING.

1.       QUÈ ÉS E-LEARNING?

-          Formació que utilitza la xarxa com a tecnologia de distribució de la informació sigui la xarxa oberta (internet) i tancada (intranet).
-          Us ensenyament a distància obert, flexible, interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix internet.
-          Permet la distribució i l’accés a col·leccions de materials d’aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir a protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.

2.       CARACTERÍSTIQUES E-LEARNING.

-          Ús de navegadors web per accedir a la informació.
-          Aprenentatge molt recolzat per tutories.
-          Materials digitals i aprenentatge flexible.
-          Ús de protocols TCP i HTTP per facilitar la comunicació.
-          Aprenentatge mitjançant PC.
-          Aprenentatge individualitzat VS.  aprenentatge col·laboratiu interactiu.
-          Utilització d’eines síncrones i asíncrones .
-          Administració dels materials d’un servidor web.
-          Connexió professor-alumnes separats per espai temps.
-          Multimèdia/ Hipertextual – Hipermèdia.

3.       AVANTATGES E-LEARNING.

-          Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
-          Facilita l’actualització de la informació i dels continguts.
-          Permet la deslocalització del coneixement.
-          Facilita l’autonomia de l’estudiant.
-          Propicia una formació Just un Time i Just for me.
-          Avantatges una formació multimèdia.
-          Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
-          Estalvia costos i desplaçaments.
-          Facilita l’ús dels materials en diversos cursos.
-          Facilitat una formació grupal i col·laborativa .


4.       INCONVENIENTS E-LEARNING.

-          Més inversió de temps per part del professor.
-          Mínimes competències tecno0logiques de professor i alumne.
-          Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom.
-          Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/ alumne.
-          Requereix més treball del convencional.
-          Baixa la qualitat de molts continguts i cursos actuals.

5.       QUÈ ÉS B-LEARNING?
-          Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003).
-          Combinació de la classe magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 20003).
-          Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
-          Les e-eines combinades amb altres mes convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel models presencia i pel model tradicional (Amar, 2007).

6.       ASPECTES IMPORTANTS D’UN SISTEMA B-LEARNING.

-          Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
-          La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació
-          Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
-          No s’aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altre mitjançant fòrums, xats, etc.
-          Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distancia.

-          Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement s de la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada