1.
QUÈ ÉS E-LEARNING?
-
Formació que utilitza la xarxa com
a tecnologia de distribució de la informació sigui la xarxa oberta (internet) i
tancada (intranet).
-
Us ensenyament a distància obert,
flexible, interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans
que ofereix internet.
-
Permet la distribució i l’accés a
col·leccions de materials d’aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un
servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir a protocols
TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.
2.
CARACTERÍSTIQUES E-LEARNING.
-
Ús de navegadors web per accedir a
la informació.
-
Aprenentatge molt recolzat per
tutories.
-
Materials digitals i aprenentatge
flexible.
-
Ús de protocols TCP i HTTP per
facilitar la comunicació.
-
Aprenentatge mitjançant PC.
-
Aprenentatge individualitzat VS. aprenentatge col·laboratiu interactiu.
-
Utilització d’eines síncrones i
asíncrones .
-
Administració dels materials d’un
servidor web.
-
Connexió professor-alumnes
separats per espai temps.
-
Multimèdia/ Hipertextual –
Hipermèdia.
3.
AVANTATGES E-LEARNING.
-
Posa a la disposició dels alumnes
molta informació.
-
Facilita l’actualització de la
informació i dels continguts.
-
Permet la deslocalització del coneixement.
-
Facilita l’autonomia de
l’estudiant.
-
Propicia una formació Just un Time
i Just for me.
-
Avantatges una formació
multimèdia.
-
Afavoreix la interactivitat en
diversos àmbits.
-
Estalvia costos i desplaçaments.
-
Facilita l’ús dels materials en
diversos cursos.
-
Facilitat una formació grupal i
col·laborativa .
4.
INCONVENIENTS E-LEARNING.
-
Més inversió de temps per part del
professor.
-
Mínimes competències
tecno0logiques de professor i alumne.
-
Habilitats de l’alumnat per a
l’aprenentatge autònom.
-
Disminueix la qualitat de la
formació si no existeix un ràtio adequat de professor/ alumne.
-
Requereix més treball del
convencional.
-
Baixa la qualitat de molts
continguts i cursos actuals.
5.
QUÈ ÉS B-LEARNING?
-
Combinació de la classe magistrals
amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i
àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 20003).
-
Qualsevol possible combinació d’un
ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre
problemes específics (Brennan, 2004).
-
Les e-eines combinades amb altres
mes convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel
models presencia i pel model tradicional (Amar, 2007).
6.
ASPECTES IMPORTANTS D’UN SISTEMA
B-LEARNING.
-
Cal incloure en l’aprenentatge,
les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan
els alumnes estan connectats.
-
La informació per a ser tractada
requereix coneixement per a la seva interpretació
-
Permet adquirir coneixements
tècnics funcionals.
-
No s’aprèn en solitari sinó en
solidari en comunicació amb els altre mitjançant fòrums, xats, etc.
-
Les tutories apareixen com una
possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distancia.
-
Permet la formació de
professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i
coneixement s de la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada