Cercar en aquest blog

diumenge, 24 de maig del 2015

TEMA 8: EINES DE LA WEB 2.0. WEBQUEST I CAÇA DEL TRESOR.

1.       DEFINICIÓ DE WEBQUEST

-          Una forma d’utilitzar didàcticament internet.
-          Una activitat de recerca d’informació guiada.
-          L’activitat es centra en l’ús de la informació, anàlisi i síntesi mes que en la recerca.
-          Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
-          El docent orienta tot el procés.

2.       TIPUS DE WEBQUEST

·         WEBQUEST A CURT TERMINI.
-          És l’adquisició i integració del coneixement d’un determinat contingut d’una o diverses matèries.
-          Es dissenya per a ser acabat d’un a tres períodes de classe.
·         WEBQUEST A LLARG TERMINI
-          Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
-          Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica.

3.       PARTS D’UNA WEBQUEST

-          INTRODUCCIÓ, que presenta el plantejament general de la webquest a tot el grup.
-          TASCA, s’identifica amb l’objectiu final de la webquest: allò que ha d’elaborar-se a l’acabar la webquest.
-          PROCÉS, on s’indidquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos.
-          AVALUACIÓ, on s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran.
-          CONCLUSIÓ, on apareixen unes reflexions finals.
-          ORIENTACIONS PER AL PROFESSOR, on apareixen suggeriments per a utilitzar la webquest en classe.

4.       EXEMPLES DE WEBQUEST.

Font bibliogràfica: http://webquest.xtec.cat/enlla

5.       DEFINICIÓ DE CAÇA DEL TRESOR

-          La caça del tresor són una sèrie de preguntes i una llista d’adreces o pàgines web de les quals poden extreure’s o inferir-se les respostes.
-          Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tots els coneixements que s’han desenvolupat en els passos anteriors.
-          Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que “primer és la metodologia i després la tecnologia”

-          Presenta l’avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per a això son necessàries revistes, periòdics i /o llibres.

A continuació us deixe un enllaç a una cacera del tresor realitzada a la part pràctica de l'assignatura:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada