1. PARADIGMES EDUCATIUS
·
Paradigma conductista. Maquina que aprèn
conductes mesurables, observables i quantificables.
·
Paradigma cognitiu. Organisme que desenvolupa
processos cognitius i afectius.
·
Paradigma ambientalista. Escenari on es
realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient.
·
Paradigma constructivista. Organisme que
desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.
2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L'ENSENYAMENT
·
El currículum es considera tancat
i obligatori.
·
Disseny de la instrucció amb
definició precisa de continguts i objectius.
·
Els aprenentatges complexos es poden
descompondre en tasques més simples.
·
L’avaluació dels resultats se
centra en el producte final, sense tenir en compte el procés.
·
La motivació depèn de reforços
externs.
3. EVOLUCIÓ DEL MODEL D'ENSENYAMENT -APRENENTATGE.
·
El professor transmet la
informació.
·
El control de l’aprenentatge està
en mans del professor.
·
Els continguts estan centrats en
el currículum.
·
El paper del professor és
ensenyar, transmetre coneixements.
·
El paper de l’alumne és
adquirir-los.
Ø Aprenentatge com a
construcció de significat
·
L’avaluació no es centra nomes en
el producte de l’aprenentatge sinó també en el procés. Procés final.
·
El paper del professor és intervindré
en l’aprenentatge de l’alumnat.
·
El paper de l’alumne és aprendre a
aprendre.
·
L’alumne com a subjecte autònom,
el control de l’aprenentatge esta en les seues mans des de el principi.
·
L’aprenentatge es concep com,
recerca activa i constructiva.
·
Importen els continguts però també
els processos.
4. PRINCIPIS GENERALS PER A LA INTEGRACIÓ DE LES TIC.
·
Qualsevol tipus de mitjà, des del
mes complex fins al mes elemental ha d’estar justificat segons el procés
comunicatiu.
·
L’aprenentatge no depèn del mitjà,
sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
·
Abans de plantejar-nos quin mitjà
utilitzar, hem de plantejar-nos per que, com ho anem a utilitzar i que pretenem d’ell.
·
Cap mitjà funciona en el buit,
sinó en un context complex.
·
Els mitjans són transformadors de
la realitat.
5. NOUS ROLS DEL PROFESSORAT.
·
Dissenyadors.
·
Avaluadors i seleccionadors de les
TIC.
·
Consultors d’informació.
·
Orientadors. Orientar als xiquets
tenint en compte les seues necessitats.
·
Avaluadors de forma continua.
6. DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACIÓ DIGITAL.
·
Investigadora. Us de les eines TIC per a la
investigació i el treball acadèmic.
·
Critica. Capacitat per avaluar de forma
critica els beneficis i costos de les TIC.
·
Pla de Publicació. habilitat per difondre i
publicar informació.
·
Recursos. Coneixement de formes i mètodes
d’accés a recursos informacionals.
·
Tecnologies incipients. Capacitat per
comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
·
Socioestructural. Comprensió de la situació i
producció de la informació.
·
Eines. Coneixement i us de programari i
programes multimèdia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada