Cercar en aquest blog

diumenge, 24 de maig del 2015

TEMA 2: INTEGRACIÓ DE LES TIC AL CURRÍCULUM.

1.      PARADIGMES EDUCATIUS

·         Paradigma conductista. Maquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
·         Paradigma cognitiu. Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.
·         Paradigma ambientalista. Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi               ambient.
·         Paradigma constructivista. Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un             escenari d’aprenentatge.

2.     IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE  L'ENSENYAMENT

·         El currículum es considera tancat i obligatori.
·         Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.
·         Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples.
·         L’avaluació dels resultats se centra en el producte final, sense tenir en compte el procés.
·         La motivació depèn de reforços externs.

3.     EVOLUCIÓ DEL MODEL D'ENSENYAMENT -APRENENTATGE.  



Ø  Aprenentatge com adquisició de coneixement.
·         El professor transmet la informació.
·         El control de l’aprenentatge està en mans del professor.
·         Els continguts estan centrats en el currículum.
·         El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
·         El paper de l’alumne és adquirir-los.

Ø  Aprenentatge com a construcció de significat
·         L’avaluació no es centra nomes en el producte de l’aprenentatge sinó també en el procés. Procés         final.
·         El paper del professor és intervindré en l’aprenentatge de l’alumnat.
·         El paper de l’alumne és aprendre a aprendre.
·         L’alumne com a subjecte autònom, el control de l’aprenentatge esta en les seues mans des de el           principi.
·         L’aprenentatge es concep com, recerca activa i constructiva.
·         Importen els continguts però també els processos.

4.       PRINCIPIS GENERALS PER A LA INTEGRACIÓ DE LES TIC.

·         Qualsevol tipus de mitjà, des del mes complex fins al mes elemental ha d’estar justificat segons el       procés comunicatiu.
·         L’aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques       aplicades.
·         Abans de plantejar-nos quin mitjà utilitzar, hem de plantejar-nos per que, com ho anem  a utilitzar       i que pretenem d’ell.
·         Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
·         Els mitjans són transformadors de la realitat.


5.       NOUS ROLS DEL PROFESSORAT.

·         Dissenyadors.
·         Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
·         Consultors d’informació.
·         Orientadors. Orientar als xiquets tenint en compte les seues necessitats.
·         Avaluadors de forma continua.



6.       DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACIÓ DIGITAL.

·         Investigadora. Us de les eines TIC per a la investigació i el treball acadèmic.
·         Critica. Capacitat per avaluar de forma critica els beneficis i costos de les TIC.
·         Pla de Publicació. habilitat per difondre i publicar informació.
·         Recursos. Coneixement de formes i mètodes d’accés a recursos informacionals.
·         Tecnologies incipients. Capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre             decisions intel·ligents.
·         Socioestructural. Comprensió de la situació i producció de la informació.
·         Eines. Coneixement i us de programari i programes multimèdia.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada